Struktura obiektu
Tytuł:

Reklama a koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Advertisement vs. concept of Corporate Social Responsibility in companies of pharmaceutical industry

Autor:

Korkosz-Gębska, Jolanta

Temat i słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw ; reklama ; etyka ; branża farmaceutyczna ; corporate social responsibility ; advertisement ; ethics ; pharmaceutical industry

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 478, s. 259-267

Abstrakt:

W artykule przedstawiono wybrane aspekty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw farmaceutycznych, która w związku ze specyfiką branży powinna stać się ich nadrzędną wartością. Celem pracy była identyfikacja rozbieżności między oczekiwanym wobec firm farmaceutycznych podejściem do realizacji założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu a nieuczciwymi praktykami w obszarze zagadnień konsumenckich. Przeprowadzona analiza opisowa, studia literaturowe oraz obserwacja potwierdziły istnienie dysonansu pomiędzy deklarowaną troską o dobro ludzi a nieetycznymi działaniami w zakresie promocji oferowanych produktów, jak również wskazały na konieczność implementacji założeń koncepcji CSR we wszystkich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2017.478.24

Język:

pol

Powiązania:

Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju – edukacja; etyka; innowacje. Finanse ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 478

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: