Struktura obiektu
Tytuł:

Human capital, knowledge, and innovations

Tytuł publikacji grupowej:

Argumenta Oeconomica

Autor:

Schumann, Jochen

Temat i słowa kluczowe:

history o f economic thought ; human capital ; knowledge ; inventions ; innovations

Opis:

Argumenta Oeconomica, 2007, No 1-2 (19), s. 199-210

Abstrakt:

Founded on Heinrich von Starch's theory of "inner goods", the paper develops the concept of a person's or an economy's stock of human capital, which comprises the competences of health, of skills, of gaining insight, of adaequate social, cultural and political behaviour. Knowledge in a wide definition is the total of all these competences. Knowledge in a narrow definition is the competence of gaining insight; its application includes the activity of making an invention. A Schumpeterian entrepreneur uses an invention to develop and to introduce a new profitable product. The new knowledge contained in the product is, in a process of dynamic competition, first used as a private good, then it is regularly exposed by "open knowledge disclosure" to a club or network of users, and finally, it becomes available to everybody as a public good

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2007

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

eng

Powiązania:

Argumenta Oeconomica, 2007, No 1-2 (19)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: