Management Forum, 2018, vol. 6, no. 1, s. 30-39
Celem niniejszych rozważań było zbadanie zależności występujących między orientacją na organizacyjne uczenie się a zdolnością innowacyjną przedsiębiorstwa, przy uwzględnieniu wieku respondentów w roli moderatora. Weryfikacji hipotez dokonano poprzez analizowanie korelacji oraz wiele analiz regresji, wykorzystanych do testowania efektu moderacyjnego. Najsilniejsze zależności zaobserwowano między otwartością na nowe poglądy a innowacjami produktowymi i w zakresie zarządzania, zaangażowaniem w uczenie się a każdym rodzajem wskazanych innowacji oraz wewnątrzorganizacyjnym uczeniem się a innowacjami produktowymi. Okazało się również, że wśród najmłodszych pracowników (poniżej 30. roku życia) siła dostrzeżonych związków była najmocniejsza. Natomiast w przypadku dwóch efektów moderacyjnych występujących wśród najstarszych respondentów (50-59 lat) zależność ta przyjęła charakter ujemny
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
doi:10.15611/mf.2018.1.05 ; oai:dbc.wroc.pl:40948
Management Forum, 2018, vol. 6, no. 1
Dla wszystkich zgodnie z licencją
Oct 11, 2019
May 7, 2018
23
21
https://dbc.wroc.pl/publication/46810
Edition name | Date |
---|---|
Poprawa zdolności innowacyjnej poprzez orientację na organizacyjne uczenie się: wiek jako potencjalny moderator | Oct 11, 2019 |
Karpacz, Jarosław
Cieśliński, Wojciech B. Mierzyński, Jakub
Stańczyk-Hugiet, Ewa Piórkowska, Katarzyna Stańczyk, Sylwia
Glabiszewski, Waldemar Grego-Planer, Dorota
Stelmaszczyk, Monika
Stelmaszczyk, Monika
Stelmaszczyk, Monika
Stelmaszczyk, Monika