Struktura obiektu
Tytuł:

Museum’s marketing communication tools – results of empirical research

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Management Sciences

Autor:

Macalik, Joanna

Temat i słowa kluczowe:

museum ; marketing communication ; marketing communication tools ; muzeum ; komunikacja marketingowa ; narzędzia komunikacji marketingowej

Opis:

Management Sciences, 2018, vol. 23, no. 2, s. 12-18

Abstrakt:

The aim of the article is to present the results of a quantitative survey of marketing managers in Polish museums on the marketing communication tools used in these institutions. The survey was conducted using the CAWI method in 2017 on a group of 85 marketing managers in museums. In the study, the scope of application and the importance of particular marketing communication tools for museums were established. It has been shown that advertising and Public Relations have a key role in the promotion of museums, in particular contact with the media and the organization of events. This study shows that a large group of Polish museums uses a fairly narrow range of marketing communication tools and that they only sporadically reach for modern communication tools. The article also presents the factors that have a positive and negative impact on the possibility of implementing effective marketing communication in museums

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ms.2018.2.02

Język:

eng

Powiązania:

Management Sciences = Nauki o Zarządzaniu, 2018, vol. 23, no. 2

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: