Struktura obiektu
Tytuł:

Festiwale plenerowe jako element realizacji strategii rozwoju miasta Lublina

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Open-air festivals as an element of the Lublin city development strategy

Autor:

Lipowski, Marcin

Temat i słowa kluczowe:

festiwal ; wydarzenia kulturalne ; turystyka ; marketing miast ; festival ; cultural events ; tourism ; city marketing

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 278-289

Abstrakt:

Elementem coraz częściej wykorzystywanym w realizacji polityki zarządzania jednostkami terytorialnymi, np. miastami, są festiwale plenerowe organizowane i współfinansowane przez władze miasta. Funkcje kulturalne i rozrywkowe miasta odgrywają coraz większą rolę w przyciąganiu turystów, są także elementem budowania tożsamości miasta. W artykule zaprezentowano metodologię badań publiczności festiwali plenerowych. Przedstawiono także wyniki badań ilościowych publiczności czterech festiwali plenerowych zorganizowanych w Lublinie w roku 2017. Wyniki pokazują typowego uczestnika festiwali plenerowych, strukturę publiczności, znaczenie festiwali dla rozwoju miasta oraz ocenę badanych festiwaliplenerowych przez publiczność. W efekcie daje to podstawy do oceny poszczególnych wydarzeń oraz określenia skuteczności realizacji przez miasto jednego z priorytetów w strategii rozwoju

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.526.25

Język:

pol

Powiązania:

Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: