Object

Title: Zróżnicowanie terytorialne podmiotów handlu elektronicznego w Polsce

Title in english:

Territorial differentiation of e-commerce in Poland

Creator:

Pieczarka, Katarzyna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; Nr 1 (544), s. 79-87

Abstrakt:

Celem artykułu było przedstawienie przestrzennego zróżnicowania oraz podstawowej charakterystyki podmiotów prowadzących e-sprzedaż w Polsce w roku 2016 z wykorzystaniem metody analizy statystycznej i porównawczej. Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że w roku 2016 około 12% przedsiębiorstw w Polsce prowadziło e-sprzedaż, natomiast 32,5% przedsiębiorstw składało zamówienia poprzez Internet. Największe natężenie podmiotów prowadzących e-sprzedaż zaobserwowano w województwach mazowieckim, łódzkim i wielkopolskim, a najmniejsze w województwach świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim oraz lubuskim. Zamówienia otrzymane przez przedsiębiorstwa w 2016 roku najczęściej pochodziły od nabywców zlokalizowanych w Polsce. W województwie łódzkim realizowano najwięcej takich zamówień z wykorzystaniem systemu sprzedaży poprzez strony internetowe lub aplikacje mobilne, natomiast województwo mazowieckie było liderem sprzedaży z wykorzystaniem systemów EDI

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2019

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2019.544.09 ; oai:dbc.wroc.pl:72379

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; Nr 1 (544)

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

This page uses 'cookies'. More information