Obiekt

Tytuł: Willingness to pay for cause-related products: the impact of consumer attitudes and elements of a CrM campaign

Tytuł odmienny:

Skłonność do płacenia za produkty z atrybutem społecznym: wpływ postaw konsumenckich i elementów kampanii CrM

Autor:

Kozłowski, Wojciech

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; vol. 63, nr 4, s. 95-107

Abstrakt:

The article presents the results of research, conducted by experiment, on determinants of the effectiveness of cause-related marketing. Their specific objective was to examine the relationship between the attitudes of women and men and the elements of the CrM campaign and the consumers’ willingness to pay more for cause-related products. The results indicate that willingness will be higher for buyers with favorable attitudes towards CrM, accepting altruistic values and for whom the social cause is of great importance. Research also proves that the price effect of the campaign will be greater if the strategy is linked to utilitarian rather than hedonistic products. These findings can assist companies in designing more effective cause-related marketing strategies

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2019.4.08 ; oai:dbc.wroc.pl:73414

Język:

eng

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; vol. 63, nr 4

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-11-23

Data dodania obiektu:

2019-11-23

Liczba wyświetleń treści obiektu:

4

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/142043

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji