Obiekt

Tytuł: Does math education in Poland teach creative thinking?

Autor:

Biernacki, Marek

Opis:

Didactics of Mathematics, 2014, Nr 11 (15), s. 5-12

Abstrakt:

This work is a continuation of the article (Biernacki, Czesak 2013), which examined the most recent results (2012) of the Program for International Student Assessment. It turned out that Polish students have significantly improved their results in general subjects, but have great difficulties with creative thinking (the results are below the median). Analysis of the results of examinations in mathematics for students of the first year of two departments confirmed that students have great difficulty with problem solving. The author proposes to encourage students through the use of exercises and labs to take more time to solve tasks that require creative thinking, especially those relating to real-world problems of physics and economics

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/dm.2014.11.01 ; oai:dbc.wroc.pl:30440

Język:

eng

Powiązania:

Didactics of Mathematics

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Didactics of Mathematics

Format:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-10-03

Data dodania obiektu:

2015-11-23

Liczba wyświetleń treści obiektu:

187

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

186

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/33784

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji