Obiekt

Tytuł: Analysis of consumer innovativeness in an axiomatic approach

Autor:

Ciałowicz, Beata

Opis:

Mathematical Economics, 2015, Nr 11 (18), s. 21-32

Abstrakt:

In the Schumpeterian vision of economic development economic evolution is based on the innovative activities of producers and evolutionary changes in the production sphere realized through credits created by banks from savings. The possibility of innovative changes in the demand sphere and the active role of consumers in innovative processes are neglected. Hence the main aim of this paper is an extension of the previous results obtain in the formal modelling of Schumpeter’s theory through the axiomatical analysis of innovative changes in the consumer in the formal apparatus of the modern Arrow-Debreu theory of general equilibrium.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/me.2015.10.02 ; oai:dbc.wroc.pl:34431

Język:

eng

Powiązania:

Mathematical Economics, 2015, Nr 11 (18)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Mathematical Economics

Format:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-10-17

Data dodania obiektu:

2016-10-10

Liczba wyświetleń treści obiektu:

158

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/37948

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji