Object

Title: Model biznesowy a wzrost wartości przedsiębiorstwa

Title in english:

Business model versus an increase in the value of enterprise

Creator:

Żabiński, Ryszard

Abstrakt:

W pracy analizowano modele biznesowe największych polskich przedsiębiorstw oraz wybranych firm o największej dynamice wzrostu wartości. Celem pracy było wskazanie, jak stosowane modele biznesowe wpływały na wzrost wartości firm. Badane przedsiębiorstwa osiągnęły dużą wartość majątku i wysoką dynamikę jego wzrostu, głównie dzięki unikatowej propozycji wartości. Większość uzyskanych efektów w zakresie oferowanej odbiorcy wartości wiązała się ze stosowaniem innowacji. W pierwszej grupie podmiotów dominujące znaczenie dla szybkiego i trwałego wzrostu wartości przedsiębiorstwa miały: wzrost organiczny osiągnięty dzięki umiejętnemu pozyskiwaniu kapitału, przejęcia innych firm, tworzenie własnych firm, szybka internacjonalizacja. W drugiej grupie do najważniejszych komponentów modelu biznesowego zaliczono umiejętność pozyskiwania finansowania, wykorzystywania trendów społecznych, innowacje produktowe, unikatowe kompetencje umożliwiające wchodzenie na rynki zagraniczne.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

DOI: 10.15611/pn.2018.526.11

Source:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 118-132

Language:

pol

Relation:

Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Object collections:

Last modified:

Apr 15, 2019

In our library since:

Jan 30, 2019

Number of object content hits:

6

All available object's versions:

https://dbc.wroc.pl/publication/97953

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information