Object

Title: Doskonalenie procedury obsługi błędów oprogramowania przez wykorzystanie procesów zarządzania incydentami oraz problemami według ITIL

Title in english:

Improving the procedures of software error handling through using incidents and problems management processes according to ITIL

Creator:

Chomiak-Orsa, Iwona ; Osińska, Angelika

Description:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 4 (50), s. 22-31

Abstrakt:

Artykuł opisuje możliwość i sposób wykorzystania ITIL (Information Technology Infrastructure Library) do doskonalenia procedury obsługi błędów oprogramowania. Sprawny proces obsługi produkcyjnych błędów oprogramowania (występujących po oddaniu systemu do użytkowania) ma ogromne znaczenie dla instytucji, których prawidłowe funkcjonowanie bazuje na systemach informatycznych. We współczesnym świecie praktycznie każda branża korzysta z systemów informatycznych, a ich niedostępność wywołuje w organizacjach relatywnie wysokie straty. Zapewnienie ciągłości dostępności systemów informatycznych stało się niezwykle ważnym aspektem w procesie wytwarzania oprogramowania. Proces obsługi oprogramowania musi być sformalizowany, mierzony i ciągle doskonalony. Dobrym narzędziem, na którym ten proces można oprzeć, jest ITIL w zakresie jakościowych usług dotyczących zarządzania incydentami oraz problemami, co opisano w niniejszym artykule

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/ie.2018.4.02 ; oai:dbc.wroc.pl:72980

Language:

pol

Relation:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 4 (50)

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

This page uses 'cookies'. More information