Obiekt

Tytuł: Reward-based crowdfunding on the Polish market

Tytuł odmienny:

Crowdfunding bazujący na nagrodach na rynku polskim

Autor:

Kędzierska- Szczepaniak, Angelika

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2020; vol. 64, nr 1, s. 89-100

Abstrakt:

The conditions for the functioning of enterprises, organizations, communities or even individuals have been changing with each passing year. Crowdfunding can become a way to meet the financial needs of the above-mentioned entities, especially when it may be difficult to obtain capital in a different way. This is challenging the traditional boundaries in social and economic aspects that have existed for centuries between industry, the financial sector and the public. Crowdfunding can be considered not only in terms of finance, economics or law, but also in sociology and psychology. The decisions of participants in crowdfunding projects are not always economically and rationally justified. Researchers are trying to find some regularities in projects realized on crowdfunding platforms all over the world, measuring the social and economic impact of crowdfunding. It can be hypothesized that crowdfunding transactions in Poland are characterized by their strong concentration. This may indicate the immaturity and high randomness of the crowdfunding market. The aim of the article is to analyze the projects implemented on the largest crowdfunding platform based on rewards in Poland

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2020.1.08 ; oai:dbc.wroc.pl:75743

Język:

eng

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2020; vol. 64, nr 1

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

30 paź 2023

Data dodania obiektu:

17 cze 2020

Liczba wyświetleń treści obiektu:

179

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/144293

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Reward-based crowdfunding on the Polish market 30 paź 2023

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji