Obiekt

Tytuł: The ROPO effect in the purchasing process

Tytuł odmienny:

Udział efektu ROPO w procesie zakupu

Autor:

Zbońkowski, Michał

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2020; vol. 64, nr 3, s. 118-128

Abstrakt:

Nowadays new information technologies have transformed and influenced consumer behaviour; searching for information on the Internet is one of the most prevailing strategies in modern commerce. Due to the development of the Internet, the traditional sales model which entails making purchases on the basis of the information gathered in brick and mortar (traditional) stores is no longer dominant in most industries. The goal of this article is to present the intensity of the ROPO effect in the purchasing behaviour of Polish consumers in various industries and in different values. The paper involves the characteristics of the ROPO concept, a review of the main changes in the modern purchasing process and the presentation of the research results. The study indicated that the majority of clients obtain information from the Internet before making purchases in a brick and mortar shop. The conclusion of the article indicates the strategic implications resulting from the undertaken analysis, as well as directions for further research

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2020.3.10 ; oai:dbc.wroc.pl:76014

Język:

eng

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2020; vol. 64, nr 3

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

30 paź 2023

Data dodania obiektu:

14 sie 2020

Liczba wyświetleń treści obiektu:

317

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/146054

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
The ROPO effect in the purchasing process 30 paź 2023

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji