Obiekt

Tytuł: Dobre praktyki Collegium Witelona Uczelnia Państwowa – twórcza aktywność na trudne czasy i jej wymiar

Tytuł odmienny:

Good Practices at Witelon Collegium State University – creative activity for difficult times

Autor:

Maciak, Grażyna ; Langner, Julia ; Ligudzińska, Daria ; Szumańska, Oliwia ; Dąbrowski, Damian ; Rejczyk, Michał

Współtwórca:

Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja

Opis:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022, s. 89-96

Abstrakt:

W Collegium Witelona Uczelnia Państwowa powstał projekt pt. „Twórcza aktywność – możliwości wykorzystania czasu wolnego również w czasie pandemii”. Ideą projektu było wskazanie młodzieży możliwości spędzania czasu wolnego również w sytuacji izolacji. Projekt skupiał się na wykorzystaniu potencjału twórczej aktywności. Twórcza aktywność jest szansą dla młodych ludzi do samorealizacji – niezależnie od płci, rasy, narodowości, wyznania, przekonań, wieku. Jest możliwością wykorzystania własnych umiejętności oraz rozwijania zainteresowań i pasji jak również poprzez konkretne działania, dokonywanie zmian społecznych minimalizujących problematykę zagrożeń psychicznych. Różnorodne formy plastyczne, muzyczne czy teatralne stanowią najczęściej podejmowaną aktywność twórczą, są możliwością ekspresji, przy której towarzyszą emocje za pośrednictwem barw, dźwięków, słów, gestów oraz ruchu. W ten sposób młodzi ludzie mogą zaspokajać własne potrzeby z jednoczesnym poznaniem właściwości przedmiotów rzeczywistego otoczenia. Twórcza aktywność jest najlepszym dla jednostki sposobem na zaspokojenie potrzeby poznawania i doświadczania świata. Powinna być traktowana jako priorytet wykorzystywany w procesie wychowania, podstawowa wartość i narzędzie wspierające rozwój, szczególnie w sytuacji izolacji czy zagrożeń społecznych. Wszelkie działania wykazujące twórczą aktywność, szczególnie w dzieciństwie, stanowią cenne ogniwa wpływające na efektywność procesu edukacyjnego i wychowawczego. Rozwijają ciekawość poznawczą, wyobraźnię, kreatywność, ale również bawią i cieszą. Mogą być podstawą terapii czy socjoterapii. Twórcza aktywność może stanowić alternatywę na zamknięcie, izolację. Daje możliwość na ciekawe i twórcze spędzenie czasu wolnego – indywidualnie, wspólnie, również w małej grupie. Może dać poczucie własnego spełnienia z jednoczesnym osiągnięciem własnego sukcesu. Może stanowić alternatywę na pandemię – COVID-19. Warto więc skupić uwagę na możliwościach twórczej aktywności oraz zainteresować się metodą aktywizacji dzieci i młodzieży, jaką jest projekt. Niech dobre i sprawdzone praktyki służą inspiracji i podejmowaniu podobnych działań.

Wydawca:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Miejsce wydania:

Legnica

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.5604/01.3001.0016.1795 ; oai:dbc.wroc.pl:119903

Język:

pol

Powiązania:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022 ; Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Tytuł publikacji grupowej:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

14 lis 2024

Data dodania obiektu:

7 lut 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

58

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/158061

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji