Object

Title: Badania marketingowe w Internecie : w kierunku większej aktywności konsumentów

Title in english:

Marketing Research in Internet : Towards Higher Activity of Consumers

Creator:

Mazurek-Łopacińska, Krystyna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80, s. 9-19

Abstrakt:

Artykuł został poświęcony kierunkom rozwoju badań marketingowych prowadzonych z użyciem technologii internetowej. Przedstawiono trzy modele badań w Internecie - z ukierunkowaniem na przełamywanie deklaratywności odpowiedzi respondentów. Wskazano na koncepcję ankiety eksperymentalnej łączącej techniki wywiadów pośrednich oraz metody obserwacji etnograficznej. Ponadto na przykładzie Megapanel PBI/Gemius przedstawiono unikatowe podejście, polegające na łączeniu właściwości badania user-centric z badaniami site-centric. W końcowej części artykułu podkreślono możliwości badań internetowych z wykorzystaniem prosumentów. W podsumowaniu wskazano na zmianę paradygmatu badań marketingowych, które polegają bardziej na słuchaniu respondentów niż na zadawaniu im pytań.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2009

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:122950

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80 ; Nauki o Zarządzaniu, vol. 2 ; Badania rynkowe

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information