Obiekt

Tytuł: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w procesie kształtowania trwałej przewagi konkurencyjnej

Tytuł odmienny:

The Corporate Social Responsibility (CSR) as a Source of Competitive Superiority of an Enterprise

Autor:

Gałązka-Sobotka, Małgorzata

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 5, s. 28-39

Abstrakt:

Presja globalnej konkurencji wymaga użycia narzędzi, które mogą zwiększyć potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa oraz wzmacniać jego przewagę nad konkurentami. Organizacje, grupy osób, które mogą wpływać lub są pod wpływem przedsiębiorstwa za pośrednictwem jego produktów, strategii i procesów produkcyjnych, jak np. klienci, dostawcy, związki zawodowe, media, dziennikarze, przedsiębiorstwa konkurencyjne, organizacje ekologiczne i lokalne wspólnoty, wymuszają dzisiaj postawę społecznego charakteru działalności przedsiębiorstwa. Źródłem długookresowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, staje się więc jego zdolność do opracowania i implementacji koncepcji społecznie odpowiedzialnego działania w biznesie. Po przystąpieniu do Unii Europejskiej polskie przedsiębiorstwa musiały spełniać normy europejskie, a zatem dostosować się m.in. do roli, w której świadomie biorą odpowiedzialność za swoje działania. Realizacja idei społecznej odpowiedzialności biznesu może przynieść wiele korzyści, między innymi: poprawę wyników finansowych, wzrost wydajności, wzrost wartości marki, zwiększenie zaangażowanie pracowników, poszerzenie dostępu do informacji, obniżenie kosztów operacji. Czynniki te, stanowią podstawę potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa i mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu na rynku.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2008

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:123429

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 5 ; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 sie 2023

Data dodania obiektu:

19 sie 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

38

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/161715

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji