Obiekt

Tytuł: Percepcja współczesnego pieniądza i kryptowalut w świetle badań ankietowych na przykładzie młodych użytkowników pieniądza z Czech i Polski

Autor:

Maciejasz, Marta ; Poskart, Robert

Współtwórca:

Drelich-Skulska, Bogusława. Redakcja ; Sobocińska, Magdalena. Redakcja

Opis:

Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2023, s. 288-302

Abstrakt:

W rozdziale przedstawiono wyniki badań empirycznych dotyczących percepcji kryptowalut wśród młodych uczestników rynku finansowego. Badania zostały przeprowadzone w 2022 roku równocześnie w dwóch sąsiadujących ze sobą krajach: w Polsce i w Czechach, po okresie pandemii COVID-19 i lockdownu gospodarek. Celem tych badań było zidentyfikowanie podobieństw i różnic w sposobie postrzegania walut krajowych, światowych walut rezerwowych oraz kryptowalut, a także różnic w poziomie zaufania do dotychczasowego systemu finansowego na świecie. Wyniki badań pokazały, że istnieją pewne różnice w percepcji, wynikające z wielu czynników, m.in. poziomu rozwoju gospodarki, innowacyjności rynków finansowych, historycznych uwarunkowań i będącej ich pochodną tzw. świadomości (mentalności) zbiorowej, kształtującej zachowania finansowe uczestników gospodarki. Uzyskane wyniki badań mogą stanowić punkt wyjścia do dalszych, pogłębionych analiz badanego zjawiska na poziomie międzynarodowym, nie tylko w sferze ekonomii i finansów, ale również finansów behawioralnych, socjologii i psychologii.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2023.67.1.16 ; oai:dbc.wroc.pl:123633

Język:

pol

Powiązania:

Ekonomiczne, zarządcze i społeczno-kulturowe wymiary relacji polsko-czeskich

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji