Obiekt

Tytuł: Wyzwania w realizacji projektów europejskich - waloryzacja, dyseminacja, eksploatacja

Tytuł odmienny:

EU-Projects : Valorisation, Dissemination, Exploitation - the Impossible Challenge?

Autor:

Clijsters, Willy

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 17, s. 135-140

Abstrakt:

The EU expressed the strong will to be the most competitive economy of the world (declaration of Lisbon). Therefore fundamental and applied scientific research is one of the most important levers. Universities, as one of their main missions is high quality research, are intensively appealed. Many of them, if not most, are actively involved in different EU-programs. But universities are not familiar how to disseminate, how to market their findings and in general their expertise. But since in democratic nations citizens want to know and to evaluate the use of their taxes, since the needs of societies are continuously growing and since the possibilities (the finances) of each society are limited, an acceptable balance has to been found between wishes and reality and users of public money have to respond its use. This rationale generates a big problem for universities while they have a lack of market orientation: no strategy, no experience, no market skills. This is especially true for new EU-LLP-projects, where an elaborated and detailed dissemination plan has to be included in a project proposal. Which possibilities have partners of LLP-projects for the dissemination of their products? Which is the most current situation until now? What has been done in ICSME? Which perspectives for the near and far future?

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2008

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:124755

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 17 ; Komunikacja marketingowa w Europie wielu kultur językowych

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

12 paź 2023

Data dodania obiektu:

12 paź 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

26

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/163091

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji