Object

Title: Geneza i rozwój systemu franchisingu w USA (na przykładzie sieci McDonald's) i jego ekspansja w Europie

Title in english:

The Genesis and Evolution of Franchising System in the USA (on the Example of McDonald's net) and the Expansion in Europe

Creator:

Mróz, Barbara ; Hryniewiecki, Rafał

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 12, s. 158-164

Abstrakt:

The term "franchising" comes from feudal France. Today it is used to describe a sales system, where a right to use a particular trade mark is given to the sales of goods and supply of services. Franchising gives a chance, to a small and medium sized companies, to achieve a meaningful position at the market. The word "success" describes most of the franchising networks, hence, companies like McDonald's need neither to be introduced, nor advertized.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:124779

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 12 ; Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze, 18

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information