Object

Title: Marketing urbanistyczny jako przejaw innowacyjności gmin

Title in english:

Urban Marketing as a Symptom of Innovativeness of Communities

Creator:

Polska, Anna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 3, s. 164-174

Abstrakt:

The subject of the article is urban marketing as an innovative instrument of local spatial planning. The improvement of spatial order is the main task of a community. Urban marketing, as a set of actions supporting local competitiveness, has to be subordinated to the rules of spatial order. However, it is not wide-spread in Poland yet. There is a need to improve this instrument and adopt to the process of spatial planning and urban designing. The article indicates the need to implement innovation into methods of planning. It is shown on the example of Krasnobród, a small town with tourist and health-resorts potential. (original abstract)

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:124832

Language:

pol

Relation:

Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 3

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information