Object

Title: Rola informacji na rynku produktów banków hipotecznych

Title in english:

The Role of Information at the Market of Mortgage Banks' Products

Creator:

Natalli, Krzysztof ; Szczepanik, Maciej

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1089, s. 42-58

Abstrakt:

The purpose of this article is to present the role of information and to show the influence of an economic subjects’ informational activity on the market of mortgage credits given by Polish mortgage banks. The article is divided into 4 parts. In the first and the second part of the article basic definitions of the information theory and the classification of the uncertainty of economic activity are described. The simple example presents how a bank can reduce the uncertainty of the partner’s behaviour. Costs and benefits of an informational activity are described in the third part of the paper. At the end of the article a special attention is paid to the analysis of the clarity of Polish mortgage credits market.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:129670

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1089 ; Wpływ aktywności informacyjnej podmiotów na funkcjonowanie rynków

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information