Object structure
Title:

Społeczeństwo informacyjne a kultura konsumpcyjna

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Information society versus consumer culture

Creator:

Sułkowski, Łukasz

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1132, s. 221-227

Abstrakt:

In relations between the development of information society and the expansion of consumer culture we lace a paradox. Network organizations and information society transform larger and larger amounts of information and create new channels of communication, which docs not lead, however, to the growth of the rationality of activities. It appears that information socjety strengthens the development of consumption culture - the culture which leads to ostentatious, wasteful and irrational resource consumption.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1132 ; Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: