Object structure
Title:

Globalizacja i kultura jako uwarunkowania marketingowej strategii produktu

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Globalization and Culture: Conditions of the Marketing Product Strategy

Creator:

Mazurek-Łopacińska, Krystyna

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing (2); 2006; nr 1110, s. 15-27

Abstrakt:

The article points to the advantages and dangers of the globalization of an economic, political and social character. The dilemma appears: the total marketing or intercultural. The author introduces the premises of the product standardization or their adaptation to local conditions. They are a result of the consumption heterogenization and endeavours to form and manifest the cultural identity of countries and regions. Evaluating the susceptibility of products to the standardization the author points to their differentiation according to relationships with the culture.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1110 ; Marketing, vol. 2 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: