Object structure
Title:

Implikacje kulturowe w badaniach marketingowych - wybrane zagadnienia

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Cultural Implications in Marketing Research - Selected Issues

Creator:

Sobocińska, Magdalena

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing (2); 2006; nr 1110, s. 28-36

Abstrakt:

The influence of cultural conditions should be taken into account in marketing research during planning, realisation, as well as analyses and interpretation of results. The knowledge of cultural differences is important in shaping up relations and cooperation between a research institute and an employer of marketing research. The article presents the following issues: the examples of the impact of cultural conditions on the marketing research process, categories of equivalence of cross-cultural marketing research, research approaches: emic versus etic.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1110 ; Marketing, vol. 2 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: