Object

Title: Badania strategii małych przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce

Creator:

Marjański, Andrzej

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2007; nr 1183, s. 248-257

Abstrakt:

The character of strategies of small family enterprises is determined by the influence of family factors and the limited size and resources of the subject. Because of the specific character of family companies, in the process of construction and strategy implementation, not only rational principles and willingness to maximize profits are of great importance, but also family interest, its norm and values. The strategic planning has parallel character integrating both family and business goals. The crucial long-term element of the strategy is an inheritance and desire for assuring functioning of the company through generations coming one after another. Methods of strategic analysis encounter difficulties at limited application and strategies have unformalized, incremental and emergent character. (original abstract)

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2007

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:135636

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1183 ; Efektywność - rozważania nad istotą i pomiarem

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information