Object

Title: Udział rodziców we wczesnej nauce czytania ich dzieci

Title in english:

Parental involvement in their children’s early reading education

Creator:

Grelowska, Wanda ; Buchla, Małgorzata

Contributor:

Bernatek-Zaguła, Izabela. Redakcja

Description:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024, s. 61-71

Abstrakt:

Przedstawione w tekście wyniki badań dotyczą udziału rodziców w procesie nauki czytania, który jest realizowany zarówno w przedszkolu, jak i w domu rodzinnym dziecka. Celem naczelnym prowadzonych analiz było określenie stopnia zaangażowania rodziców w realizację zadań zainicjowanych przez nauczycieli. Anonimowe badania ankietowe przeprowadzone wśród rodziców dzieci objętych eksperymentem w placówkach przedszkolnych województwa dolnośląskiego sprzyjały uzyskaniu rzetelnych odpowiedzi. Na uwagę zasługują wytypowane przez respondentów rodzaje czynników inicjujących czytanie w domu. Podjęcie takiego przedsięwzięcia nastąpiło w wyniku oceny umiejętności nauki czytania przez rodziców. Wysokie wskaźniki dały asumpt do podjęcia i kontynuacji ćwiczeń. Wyniki analiz badawczych mogą zatem być inspiracją do podjęcia podobnych działań na gruncie przedszkola i domu rodzinnego dziecka.

Publisher:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Place of publication:

Legnica

Date:

2024

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.5604/01.3001.0055.1119 ; oai:dbc.wroc.pl:136618

Language:

pol

Relation:

Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 52(3)/2024

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Group publication title:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information