Object

Title: Wolonturystyka – między misją społeczną a biznesem

Title in english:

Voluntourism – balancing social mission and business

Creator:

Graczyk, Paulina

Contributor:

Brajer-Marczak, Renata. Redakcja ; Marciszewska, Anna. Redakcja

Description:

Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2024, s. 22-34

Abstrakt:

Celem artykułu jest przedstawienie działalności wolonturystycznej realizowanej przez Fundację Akra, która działa na rzecz rozwoju lokalnych społeczności w Ghanie. Artykuł – na podstawie studium przypadku Fundacji Akra – podejmuje próbę zidentyfikowania kluczowych elementów integracji misji społecznej oraz aspektów biznesowych w organizacjach non profit działających w obszarze wolonturystyki. Wyniki badania wskazują na skuteczne łączenie działań społecznych z modelami biznesowymi, co umożliwia organizacji realizację projektów edukacyjnych i zdrowotnych. Fundacja Akra promuje samowystarczalność lokalnych społeczności poprzez współpracę z liderami i rolnikami, co prowadzi do trwałych zmian. Rekomendacje obejmują rozwijanie strategii wspierających lokalny rozwój oraz unikanie pułapek związanych z krótkoterminowym zaangażowaniem wolontariuszy. Niniejszy artykuł wnosi nową perspektywę do dyskusji na temat wolonturystyki, podkreślając znaczenie długofalowych działań oraz odpowiedzialności społecznej, a także oferując praktyczne wskazówki dla organizacji non profit w różnych kontekstach globalnych.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2024

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2024.31.3.02 ; oai:dbc.wroc.pl:137260

Language:

pol

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information