Struktura obiektu
Tytuł:

Styl kierowania klasą a motywacja uczniów do aktywności fizycznej na lekcjach wychowania fizycznego w klasach IV–VI szkoły podstawowej

Autor:

Lipowska, Małgorzata ; Wojtowicz, Agnieszka

Temat i słowa kluczowe:

styl kierowania klasą ; aktywność fizyczna ; dzieci ; SDT

Abstrakt:

Cel badań. Celem badań było określenie związków pomiędzy motywacją uczniów do ćwiczeń a stylem kierowania lekcją przez nauczyciela wychowania fizycznego, w klasach IV–VI szkoły podstawowej. Materiały i metody. W badaniach udział wzięło 150 uczniów z dwóch szkół pod-stawowych: 75 dziewcząt oraz 75 chłopców klas IV, V i VI. Wykorzystano dwa kwestionariusze: BREQ-2 (Behavioural Regulation in Exercise Questionnaire) służący do określenia rodzaju mo-tywacji do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego, oraz skalę LSS (Leadership Scale for Sports) umożliwiającą określenie rodzajów zachowań nauczyciela w trakcie lekcji. Wyniki.Pozytywna informacja zwrotna była najsilniej związana z motywacją wewnętrzną uczniów. Za-chowania autokratyczne nauczyciela wiązały się z brakiem motywacji uczniów do ćwiczeń na lekcji. Odnotowano rozbieżności w stylach pracy nauczyciela pomiędzy klasami IV, V i VI. Liczba zachowań nauczyciela pozytywnie związanych z motywacją autonomiczną zmniejszała się w V i VI klasie w porównaniu z klasą IV. Wnioski. Styl zachowania nauczyciela w czasie lekcji był zwią-zany z poziomem motywacji uczniów do uczestnictwa w lekcjach WF.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Rozprawy Naukowe AWF, 2019, nr 64 ; Rozprawy Naukowe AWF

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

×

Cytowanie

Styl cytowania: