Object

Title: Wykorzystanie promocji w kreowaniu konkurencyjności gminy

Tytuł odmienny:

Use of Promotion in Creation of Municipality's Competitiveness

Autor:

Nowacki, Robert

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2007; nr 1161, s. 719-729

Abstrakt:

In today's world, competition among self-governmental units acquires greater importance. They use the instruments of territorial marketing in order to raise their attractiveness and competitiveness whose expression is the ability to acquire investment capital, budgetary means, EU assistance funds, skilled personnel, or involvement of private persons, being a source of income of municipalities and entities operating in their territory. Promotional policy of a key importance among those instruments. It serves building an image of self-governmental units and is a way for a direct impact on potential customers. Its effects are evaluated in a different manner, and an authentic verifier of efficacy is municipality's competitiveness against the background of the entire region. 

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2007

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:139229

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1161 ; Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information