Struktura obiektu
Tytuł:

Koncepcja społecznej odpowiedzialności banku w odniesieniu do jego interesariuszy

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century

Tytuł odmienny:

The concept of bank's corporate social responsibility in relation to its stakeholders

Autor:

Leszczyński, Piotr

Temat i słowa kluczowe:

CSR ; społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa ; społeczna odpowiedzialność banku ; interesariusz ; Corporate and social responsibility ; bank ; stakeholder

Opis:

Ekonomia = Economics, 2012, Nr 1 (18), s. 104-115

Abstrakt:

Artykuł przedstawia koncepcję zagadnienia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility), koncentrując szczególną uwagę na roli i znaczeniu interesariuszy w odniesieniu do banku. W pracy dokonano syntezy tych pozostających w relacjach z bankiem podmiotów oraz wskazano, jakie kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności są najistotniejsze w aspekcie współpracy z nimi. Podkreślono, że przedsiębiorstwo w swej działalności powinno być świadome, wobec jakich podmiotów pozostaje ono odpowiedzialne - rozpoznanie tych podmiotów oraz odpowiednie przyjęte normy postępowania w pryzmacie CSR pozwalają na analizę zarówno zagrożeń, jak i szans banku w procesie tej współpracy i funkcjonowanie zgodnie z ideą społecznej odpowiedzialności. W pierwszej części artykułu opisano coraz bardziej popularną w kontekście ostatnich zawirowań na rynkach finansowych koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. W drugiej części analizie poddano otoczenie banku w pryzmacie społecznej odpowiedzialności, skupiając się na interesariuszach. W artykule poruszono aspekty istotne z punktu widzenia banku jako jednostki zaufania publicznego, od której oczekuje się więcej niż tylko działalności "dla zysku". Istotne jest w opinii autora przekazanie jasnego komunikatu do kadry zarządzającej banków, że uwzględnianie idei Corporate Social Responsibility w procesach decyzyjnych oraz budowaniu strategii nie tylko umożliwi przedsiębiorstwu w długim okresie czerpanie z tej działalności profitów, ale wpłynie też na korzyści dla całego społeczeństwa, które oczekuje od banków działania aktywnego

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2012

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics ; Ekonomia = Economics, 2012, Nr 1 (18)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: