Obiekt

Tytuł: Wykorzystanie mediów społecznościowych przez uczelnie wyższe i studentów w świetle badań własnych

Tytuł odmienny:

Use of social media by higher education institutions and students in the light of empirical studies

Autor:

Buchnowska, Dorota

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 2 (15), s. 36-50

Abstrakt:

Od kilku lat rośnie popularność portali społecznościowych w Polsce, co sprawia, że coraz więcej organizacji podejmuje działania określane mianem social media marketing. Dotyczy to również uczelni wyższych, których sytuacja na rynku usług edukacyjnych zmusza do zachowań przedsiębiorczych. Podobnie jak organizacje gospodarcze, najczęściej podejmują one działania na Facebooku, najpopularniejszym wśród studentów serwisie społecznościowym, z którego korzysta już blisko 70% polskich internautów. Celem artykułu jest analiza i ocena aktywności rodzimych szkół wyższych oraz studentów na Facebooku, porównanie aktywności uczelni publicznych i niepublicznych, a także wskazanie aktywności, jakie uczelnie powinny podejmować na tym portalu. Analizę oparto na badaniach własnych autorki: eksploracji strony (fanpage) uczelni w serwisie Facebook, prowadzonej od stycznia 2012 r., oraz badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród studentów dwóch trójmiejskich uczelni wyższych. Wyniki zrealizowanych badań pokazują, że uczelnie wyższe dostrzegają korzyści z działań prowadzonych w social media, o czym świadczy chociażby liczba polskich uczelni posiadających aktywne profile w najpopularniejszych serwisach społecznościowych, oraz dostarczają wiedzy o tym, jakie informacje powinny być dostępne na fanpage'u uczelni, żeby ten spełniał swoje funkcje

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:24459

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 2 (15)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

31 lip 2019

Data dodania obiektu:

8 kwi 2014

Liczba wyświetleń treści obiektu:

1 927

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

1932

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/27046

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji