Struktura obiektu
Tytuł:

Ocena internetowych kanałów komunikacji z klientem w procesie współtworzenia innowacji

Tytuł publikacji grupowej:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics

Tytuł odmienny:

The efficiency of Internet communication channels with the customer in the process of innovation co-creating

Autor:

Jelonek, Dorota

Temat i słowa kluczowe:

internetowe kanały komunikacji ; efektywność internetowych kanałów komunikacji ; współtworzenie ; innowacje ; internet communiaction channels ; efficiency of Internet ; communication channels ; co-creation ; innovation

Opis:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31), s. 318-329

Abstrakt:

Wraz z rozwojem możliwości informacyjnych i komunikacyjnych Internetu wrasta rola klienta jako partnera w procesie współtworzenia innowacji z zastosowaniem szeroko rozumianego modelu innowacji otwartych. Celem artykułu jest próba oceny kanałów komunikacji stosowanych przez firmy w kontaktach z klientem. W ocenie wykorzystano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów, którzy deklarowali aktywność w zakresie: zgłaszania pomysłów innowacyjnych, testowania produktów (usług) lub podjęcia roli konsultanta. Ocena uwzględniła kryteria wygody, szybkości i skuteczności z perspektywy klienta i reakcji firmy w danym kanale komunikacji. E-mail, sms, forum, blog, portal społecznościowy są wygodne, ale ich stosowanie wykorzystanie przez firmy wymaga poprawy pod względem szybkości reakcji (odpowiedzi) oraz skuteczności. Wysoko pod względem skuteczności i wygody oceniono kanały komunikacji w trybie synchronicznym: telefon, czat, rozmowę wideo i Skype. Najlepszym, ale wciąż mało rozpowszechnionym rozwiązaniem są platformy do zgłaszania pomysłów i współpracy z użytkownikiem tworzone na portalach firmowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ie.2014.1.24

Język:

pol

Powiązania:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: