Object

Title: Ocena internetowych kanałów komunikacji z klientem w procesie współtworzenia innowacji

Title in english:

The efficiency of Internet communication channels with the customer in the process of innovation co-creating

Creator:

Jelonek, Dorota

Description:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31), s. 318-329

Abstrakt:

Wraz z rozwojem możliwości informacyjnych i komunikacyjnych Internetu wrasta rola klienta jako partnera w procesie współtworzenia innowacji z zastosowaniem szeroko rozumianego modelu innowacji otwartych. Celem artykułu jest próba oceny kanałów komunikacji stosowanych przez firmy w kontaktach z klientem. W ocenie wykorzystano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów, którzy deklarowali aktywność w zakresie: zgłaszania pomysłów innowacyjnych, testowania produktów (usług) lub podjęcia roli konsultanta. Ocena uwzględniła kryteria wygody, szybkości i skuteczności z perspektywy klienta i reakcji firmy w danym kanale komunikacji. E-mail, sms, forum, blog, portal społecznościowy są wygodne, ale ich stosowanie wykorzystanie przez firmy wymaga poprawy pod względem szybkości reakcji (odpowiedzi) oraz skuteczności. Wysoko pod względem skuteczności i wygody oceniono kanały komunikacji w trybie synchronicznym: telefon, czat, rozmowę wideo i Skype. Najlepszym, ale wciąż mało rozpowszechnionym rozwiązaniem są platformy do zgłaszania pomysłów i współpracy z użytkownikiem tworzone na portalach firmowych

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2014

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:25203

Language:

pol

Relation:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31)

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information