Struktura obiektu
Tytuł:

Wrażliwość hedonicznych indeksów cen na przykładzie indeksów cen dzieł znanych malarzy polskich

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Tytuł odmienny:

Sensitivity of hedonic price indexes on the example of the art price indexes evaluated for well-known Polish painters

Autor:

Witkowska, Dorota

Temat i słowa kluczowe:

regresja hedoniczna ; indeks cen ; rynek sztuki ; hedonic regression ; price index ; art market

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2014, Nr 2 (44), s. 17-30

Abstrakt:

Celem prezentowanych badań jest budowa i oszacowanie hedonicznego indeksu cen polskiego malarstwa. W artykule poruszono najważniejsze kwestie związane ze specyfikacją modeli opisujących ceny dzieł sztuki, których podstawowe charakterystyki są niemierzalne. Wskazano na problemy dotyczące reprezentacji w indeksie cen poszczególnych wariantów zmiennych oraz obiektów podlegających warunkowej sprzedaży. Badania empiryczne przeprowadzono na podstawie indywidualnych danych pochodzących z aukcji obrazów, które miały miejsce w Polsce w latach 2007-2010. Pokazano, jak różna specyfikacja modeli hedonicznych oraz zmiany zbioru zmiennych i obiektów w indeksie cen wpływają na jego wartość. Zaproponowano budowę indeksów zagregowanych, które są mniej wrażliwe na specyfikację pojedynczego modelu

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ekt.2014.2.02

Język:

pol

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2014, Nr 2 (44)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: