Object

Title: Kampania promocyjna w kreowaniu marki kraju na przykładzie Brazylii

Title in english:

Promotional campaign in the creation of national brand. Case study of Brazil

Creator:

Oślizło, Martyna

Description:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2015, Nr 1 (22), s. 36-53

Abstrakt:

Artykuł przybliża koncepcję brandingu narodowego według modelu W. Olinsa, opartego na czterech wektorach (turystyce, bezpośrednich inwestycjach zagranicznych, markowym eksporcie i dyplomacji publicznej), wraz z zarysem zastosowania narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej (formalnych i nieformalnych) w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa. Analizie poddano kampanię „The Word meets In Brazil. Come celebrate life”, której głównym zadaniem było promowanie nadchodzących wydarzeń sportowych organizowanych przez Brazylię – Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014 oraz Letnich Igrzysk Olimpijskich 2016, ponadto miała ona promować Brazylię jako kraj o wyjątkowej kulturze oraz utrwalać pozytywne i znane brazylijskie cechy. Na jej podstawie przeprowadzono badanie nad wpływem kampanii promocyjnej na kreowanie marki kraju. Badanie miało formę eksperymentu, w którym sprawdzono, czy zastosowanie bodźca wpłynie na odpowiedzi ankietowanych

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2015

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:29014

Language:

pol

Relation:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2015, Nr 1 (22)

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information