Obiekt

Tytuł: Methods for imputation of missing values and their influence on the results of segmentation research

Tytuł odmienny:

Metody uzupełniania braków danych i ich wpływ na wyniki badań segmentacyjnych

Autor:

Gąsior, Marcin ; Skowron, Łukasz

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2016, Nr 4 (54), s. 61-71

Abstrakt:

The lack of answers is a common problem in all types of research, especially in the field of social sciences. Hence a number of solutions were developed, including the analysis of complete cases or imputations that supplement the missing value with a value calculated according to different algorithms. This paper evaluates the influence of the adopted method for the supplementation of missing answers regarding the result of segmentation conducted with the use of cluster analysis. In order to achieve this we used a set of data from an actual consumer research in which the cases with missing values were deleted or supplemented with the use of various methods. Cluster analyses were then performed on those sets of data, both with the assumption of ordinal and ratio level of measurement, and then the grouping quality, as expressed by different indicators, was evaluated. This research proved the advantage of imputation over the analysis of complete cases, it also proved the validity of using more complex approaches than the simple supplementation with an average or median value

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ekt.2016.4.04 ; oai:dbc.wroc.pl:36542

Język:

eng

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2016, Nr 4 (54)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Format:

application/pdf

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji