Object

Title: Pozytywne efekty zewnętrzne działalności muzeów zamkowych i pałacowych w Polsce dla prywatnej działalności gospodarczej

Title in english:

Positive externalities of the activities of castle and palace museums in Poland for private business

Creator:

Obłąkowska-Kubiak, Katarzyna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 527; s. 190-201

Abstrakt:

Artykuł opisuje pozytywne efekty zewnętrzne działalności muzeów zamkowych i pałacowych w Polsce, które są współcześnie przyjmowane i wykorzystywane przez prywatne działalności gospodarcze. Prezentuje on wyniki badania zrealizowanego w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki nr UMO-2016/21/N/HS4/02879 pt. „Efekty zewnętrzne generowane przez działalność muzeów zamkowych i pałacowych w Polsce”. Podstawą teoretyczną artykułu jest Teoria Efektów Zewnętrznych. Metoda badawcza opierała się na triangulacji metod, technik i narzędzi badawczych oraz rodzajów analizy nauk społecznych i została zorganizowana w wielokrotne studium przypadku. Pojedynczym „przypadkiem” (obiektem badania) była przestrzeń gospodarczo-społeczna zorganizowana wokół muzeum zamkowego lub pałacowego. Badaniem objęto dwadzieścia takich przestrzeni. Zidentyfikowanymi i opisanymi pozytywnymi efektami zewnętrznymi działalności muzeów dla przedsiębiorców są: odwiedzający muzea, widok muzeów (i prawo widoku) oraz wizerunek muzeów

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

DOI: 10.15611/pn.2018.527.17

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 527 ; Polityka ekonomiczna

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

This page uses 'cookies'. More information