Title:
Group publication title:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Title in english:
Positive externalities of the activities of castle and palace museums in Poland for private business
Creator:
Subject and Keywords:
efekty zewnętrzne ; muzeum ; dziedzictwo kulturowe ; turystyka ; turystyka dziedzictwa kulturowego ; biznes ; externalities ; museum ; cultural heritage ; tourism ; cultural heritage tourism ; business
Description:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 527; s. 190-201
Abstrakt:
Artykuł opisuje pozytywne efekty zewnętrzne działalności muzeów zamkowych i pałacowych w Polsce, które są współcześnie przyjmowane i wykorzystywane przez prywatne działalności gospodarcze. Prezentuje on wyniki badania zrealizowanego w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki nr UMO-2016/21/N/HS4/02879 pt. „Efekty zewnętrzne generowane przez działalność muzeów zamkowych i pałacowych w Polsce”. Podstawą teoretyczną artykułu jest Teoria Efektów Zewnętrznych. Metoda badawcza opierała się na triangulacji metod, technik i narzędzi badawczych oraz rodzajów analizy nauk społecznych i została zorganizowana w wielokrotne studium przypadku. Pojedynczym „przypadkiem” (obiektem badania) była przestrzeń gospodarczo-społeczna zorganizowana wokół muzeum zamkowego lub pałacowego. Badaniem objęto dwadzieścia takich przestrzeni. Zidentyfikowanymi i opisanymi pozytywnymi efektami zewnętrznymi działalności muzeów dla przedsiębiorców są: odwiedzający muzea, widok muzeów (i prawo widoku) oraz wizerunek muzeów
Publisher:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Place of publication:
Date:
Resource Type:
Resource Identifier:
Language:
Relation:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 527 ; Polityka ekonomiczna
Access Rights:
Dla wszystkich zgodnie z licencją