Object

Title: Regiony uczące się na przykładzie Francji

Title in english:

Learning Regions on the Example of France

Creator:

Łaźniewska, Ewa ; Czyżewska, Dorota

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 77, s. 124-135

Abstrakt:

Artykuł dotyczy koncepcji regionu uczącego się (learning region) umiejscowionego w trzech obszarach literaturowych: uczenia się regionalnego, klastrów i sieci powiązań, a także instytucji wspierania innowacyjności. Podstawy teoretyczne learning regions stanowią przyczynek do analizy regionów francuskich jako uczących się oraz do określenia systemu wspierania ich przewagi konkurencyjnej, zwłaszcza na przykładzie Bretanii. Poziom rozwoju innowacyjności poszczególnych regionów we Francji jest zróżnicowany - pomimo dominacji działań prowadzonych w Ile-de-France, obserwuje się liczne inicjatywy podejmowane w tej dziedzinie w pozostałych regionach tego kraju. Regiony francuskie o wiodącej pozycji w dziedzinie innowacji regionalnej można dziś określić jako uczące się, na efekty działań pozostałych należy jeszcze poczekać.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2009

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123054

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 77 ; Ekonomia, vol. 4 ; Integracja europejska

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Edition name Date
Regiony uczące się na przykładzie Francji Oct 30, 2023

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information