Object

Title: Zalety i ograniczenia oceny efektywności kształcenia w kontekście reformy systemu informacji oświatowej

Tytuł odmienny:

The Advantages and Limitations of Performance Measurement Usage in Relation to Educational Information System Reform

Autor:

Bednarek, Piotr

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (3); 2005; nr 1062, s. 318-329

Abstrakt:

In a few countries of the world education system reforms were introduced, which make schools accountable for performance by obligation to include in schools annual reports performance information. This fact was an inspiration to question the scope of education information system reform in Poland. This paper attempts to find the answer to the question of the role and scope of educational reporting. On the one hand, there are some advantages about performance measurement usage presented. On the other hand, some limitations of performance measurement in schools are discussed on the basis of the previous research.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2005

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:140145

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1062 ; Finanse, Bankowość, Rachunkowość, nr 3

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information