Object

Title: Rola i paradygmaty rozwoju międzynardowych korporacji hotelowych na rynku polskim

Title in english:

Role and development paradigms of international hotel corporations on the Polish market

Creator:

Sala, Józef

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 498-506

Abstrakt:

W okresie po II wojnie światowej w wyniku wzrostu zapotrzebowania na usługi noclegowe nastąpiła transformacja sektora hotelarskiego. Obserwuje się przyspieszenie procesów koncentracji, a na rynku coraz ważniejszą rolę odgrywają korporacje hotelowe. Dzięki dużym zasobom kapitałowym, sieciowej strukturze, angażowaniu do pracy wysoko kwalifikowanego personelu są liderami innowacji na rynku, uzyskują przewagę konkurencyjną. Po roku 1989 obserwuje się w Polsce coraz szersze wchodzenie na rynek międzynarodowych korporacji hotelowych. W wyniku ich rozwoju struktura polskiego rynku hotelowego ulega zmianom. Działalność dużych korporacji przynosi zarówno korzystne zmiany, ale niesie także pewne zagrożenia. Celem artykułu jest identyfikacja prawidłowości rozwoju międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku w Polsce. Jako metodę badawczą przyjęto analizę wyników różnych raportów dotyczących rynku hotelowego, rezultaty własnych badań i przemyśleń

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2017

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2017.473.46 ; oai:dbc.wroc.pl:37550

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 473 ; Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

This page uses 'cookies'. More information