Obiekt

Tytuł: Dynamic capabilities in the process of building the effectiveness of the business model of retail fuel sales market

Tytuł odmienny:

Dynamiczne zdolności w procesie budowania efektywności modeli biznesu na rynku detalicznej sprzedaży paliw

Autor:

Rajewska, Katarzyna

Opis:

Management Sciences = Nauki o Zarządzaniu, 2019, vol. 24, no. 3, s. 16-23

Abstrakt:

The aim of the article is to promote research on the concept of dynamic capabilities in the process of building the efficiency of the business model of enterprises on the fuel sales market. The starting point of the article is the presentation of the retail fuel sales market in Poland and possible change scenarios. The dynamic development of the sector has made fuel stations an important element of public infrastructure. However, due to the high level of competitiveness, the entities manage differently with survival and their development. The concept of dynamic capabilities, which is one of the most promising approaches to explaining differences in financial results, seems to be interesting. The article shows some of the results of the research procedure conducted among participants of the fuel sales market in relation to the environment of the organization, business model and dynamic capabilities in terms of both process and resources

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ms.2019.3.03 ; oai:dbc.wroc.pl:74083

Język:

eng

Powiązania:

Management Sciences = Nauki o Zarządzaniu, 2019, vol. 24, no. 3

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji