Obiekt

Tytuł: The impact of incentives on prosumers knowledge sharing – the dimension of their characteristics

Tytuł odmienny:

Wpływ zachęt na dzielenie się wiedzą prosumentów przez pryzmat ich cech demograficznych

Autor:

Eisenbardt, Monika

Opis:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2019, Nr 2 (52), s. 41-57

Abstrakt:

One of the most important challenges for enterprises is to engage prosumers in knowledge sharing. This problem is addressed by incentives which can encourage prosumers to share knowledge. The aim of this paper is to examine prosumers need for incentives to share knowledge. The reported outcomes are the result of the questionnaire survey that yielded responses from 783 prosumers. The results show that prosumers need incentives to share knowledge. The statistical analyses indicated that there were significant differences between prosumers with different education level whilst there were no significant differences between females and males as to incentives needed by them to engage in knowledge sharing. The analysis of different generations shows that there were significant differences between age generations, especially between the youngest (Z generation) and the oldest ones (Builders and Baby-Boomers combined generations). What is more, the results show that prosumers do need incentives. Only less than 10% of prosumers indicated that they do not need incentives to engage in knowledge sharing. This suggests that prosumers, regardless their gender, education level, and age, pay attention to incentives and without them, they are not willing to share knowledge with businesses

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ie.2019.2.03 ; oai:dbc.wroc.pl:75247

Język:

eng

Powiązania:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2019, Nr 2 (52)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

30 kwi 2020

Liczba wyświetleń treści obiektu:

192

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/143761

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji