Object

Title: Comparative Analysis of the Competences of Gymnasium Students in Lower Silesia Districts

Title in english:

Analiza porównawcza umiejętności gimnazjalistów w powiatach dolnośląskich

Creator:

Błaczkowska, Anna ; Grześkowiak, Alicja ; Król, Anna ; Stanimir, Agnieszka

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 194, s. 76-87

Abstrakt:

The paper presents the analysis of students’ scores in compulsory examination administered in the last grade of the gymnasium. The conducted multivariate analyses allowed to determine spatial diversity and dynamics of the competences of students in the lower secondary level of education in Lower Silesia districts between 2002 and 2010. The following alarming conclusions are the result of this research: in most districts the gymnasium students are prepared for further stages of education and for applying the knowledge and skills in life only to a medium or weak degree; the number of districts in which the gymnasium students obtained good and very good results decreased in 2010; number of points scored in the competence areas where creativity and constructive thinking was significantly decreased.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2011

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:119000

Language:

eng

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 194 ; Ekonometria = Econometrics, 2011, Nr 31

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information