Object

Title: Oprogramowanie komputerowe wykorzystane w badaniach preferencji konsumentów metodami dekompozycyjnymi

Title in english:

Computer Applications of Decompositional Methods Used in Marketing Research of Consumer Preferences

Creator:

Rybicka, Aneta

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 27, s. 65-76

Abstrakt:

In consumers preferences analysis we apply decompositional methods. This approach is being represented both by conjoint analysis and discrete choice methods. Nowadays there are many different applications that allow to conduct such research. The paper presents the characteristics of chosen computer applications that are applying conjoint methods - SPSS® 10.05 for Windows, Conjoint Analysis for Windows, CVA and CVA/HB. The SAS/STAT, CBC, CBC Advanced Design Module, CBC/HB, the Latent Class Segmentation Module and Individual Choice Estimation (ICE) Module are used in discrete choice methods research

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:124270

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 27 ; Ekonometria, vol. 22 ; Zastosowania metod ilościowych

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information