Obiekt

Tytuł: Indywidualne doświadczenia turysty a ekonomia

Tytuł odmienny:

Individual Experiences of a Tourist Vs. Economics

Autor:

Marciszewska, Barbara

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 2, s. 158-165

Abstrakt:

The contemporary world of developed economies attempts to search for more and more efficient methods of goods and services exchange in order to prevent the occurrence of deep crisis resulting from overproduction. The instruments used in market competition are more and more frequently not sufficient for boosting the economy. The introduction of radical changes into the processes of products' creation, in connection with innovative management solutions, might ensure higher level of consumers' satisfaction and, in consequence, a faster consumption growth. According to the theory of Pine II and Gilmore (1999) one of the opportunities for preserving and making an economic growth more dynamic results from a different approach towards the subject of an offer at the market. The above authors point to the need of noticing a "new" market product enriched by human experiences. The objective of the hereby article is to point to post-consumptive experiences of a tourist as a source of value. Such post-consumptive experiences have still not been a fully identified aspect of a product, which in the nearest future may play a key role in boosting the economic effect on the one hand and consumers' satisfaction on the other. The said satisfaction is the source of value in the future production and consumption.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2008

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:125107

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 2 (1202) ; Gospodarka a Środowisko, 8 ; Gospodarka a środowisko. Innowacyjność w gospodarce

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

22 paź 2023

Data dodania obiektu:

22 paź 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

40

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/163468

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Indywidualne doświadczenia turysty a ekonomia 22 paź 2023
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji