Obiekt

Tytuł: Wykorzystanie wizualnych protokołów badawczych w procesie pomiaru relacji konsumenta z marką – aspekt emocjonalny

Tytuł odmienny:

Visual protocols in the process of measurement of consumer relations with brand − emotional aspekt

Autor:

Matysiewicz, Justyna ; Ganassali, Stephane

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 254-264

Abstrakt:

W ramach realizacji koncepcji marketingu doświadczeń firmy starają się wywołać określone silne emocje w stosunku do swoich produktów/marek u konsumentów. Ze względu na subiektywny, podświadomy często charakter tych emocji ich identyfikacja i głębsze zrozumienie, a także pomiar stają się wyzwaniem dla badaczy i analityków. W literaturze przedmiotu istnieje wiele metod i technik badawczych, które pomagają zgłębić to zjawisko, jednakże właściwy ich dobór i zastosowanie mogą stanowić wyzwanie badawcze. Celem artykułu jest porównanie i ocena wybranych protokołów badawczych stosowanych w ramach metod samoopisujących celem identyfikacji i pomiaru emocjonalnych reakcji konsumentów w odniesieniu do określonych marek. W szczególności porównane zostaną techniki wykorzystujące skalę Likerta, zdjęcia i kolaże spontanicznie dobierane w procesie badawczym przez respondentów. W artykule przedstawiono wyniki międzynarodowych badań porównawczych przeprowadzonych w Polsce i we Francji

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.459.24 ; oai:dbc.wroc.pl:36533

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

23 mar 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

360

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

362

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/40205

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji