Obiekt

Tytuł: The clustering and segmentation of customers and products in the multi-channel sales of B2B e-commerce trading companies

Tytuł odmienny:

Klastrowanie i segmentacja klientów i produktów w sprzedaży wielokanałowej firm handlowych działających w e-commerce w segmencie B2B

Autor:

Bąska, Mateusz

Opis:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2021, Nr 2 (60), s. 14-26

Abstrakt:

Given the progressive growth of e-commerce sales and the increasing interest in large-channel sales of business-to-business (B2B) trading companies among researchers and practitioners, the aim of this article was to identify the needs related to clustering and segmentation in B2B trading companies, as well as the techniques currently in use. Issues related to clustering and customer and product segmentation were explored and the most promising research areas for the nearest future identified. The article outlines the main techniques for clustering and segmenting customers and products, and identifies potential areas for further research. From a managerial perspective, the article is useful for companies entering the domain of multi-channel sales to guide their future efforts on methods to increase the value of customer purchases.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2021

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ie.2021.2.02 ; oai:dbc.wroc.pl:113547

Język:

eng

Powiązania:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2021, Nr 2 (60)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

1 lut 2022

Liczba wyświetleń treści obiektu:

189

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/153948

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji