Obiekt

Tytuł: Celebrity Endorsement as an Element of Promotion on the Example of Selected Luxury Brands

Tytuł odmienny:

Celebrity endorsement jako element promocji na przykładzie wybranych marek luksusowych

Autor:

Pysiewicz, Natalia

Współtwórca:

Radomska, Joanna. Redakcja ; Witek-Crabb, Anna. Redakcja

Opis:

Pysiewicz, N. (2024). Celebrity Endorsement as an Element of Promotion on the Example of Selected Luxury Brands. W J. Radomska & A. Witek-Crabb (Red.), New Trends in Business Management (s. 91–102). https://doi.org/10.15611/2024.30.7.07

Abstrakt:

This work focused on using celebrity endorsement as a promotional strategy in the luxury sector. The goal was to understand the impact of different types of fit between celebrities and brands. Through qualitative case studies and a quantitative experiment, the research showed that image fit had a significant impact on customers’ purchase intention and attitude towards the brand. When the image of a celebrity was in line with the brand identity, it increased authenticity and credibility, which translated into a higher purchase intention and a more positive attitude. Carefully selecting celebrities who match the brand identity is crucial in positively shaping consumer perceptions and behaviours. Celebrity endorsement is proving to be an effective tool for luxury brands to build aspirations and emotional bonds with their target audience.

Wydawca:

Publishing House of Wroclaw University of Economics and Business

Miejsce wydania:

Wroclaw

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2024.30.7.07 ; oai:dbc.wroc.pl:126606

Język:

eng

Powiązania:

Debiuty Studenckie 2024

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Debiuty Studenckie

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

28 maj 2024

Data dodania obiektu:

23 maj 2024

Liczba wyświetleń treści obiektu:

35

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/165423

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji