Obiekt

Tytuł: Historyczne podłoże edukacji włączającej na gruncie legislacyjnym w Szkocji

Autor:

Lenicki, Maciej

Abstrakt:

Cel badań. Celem badań była ocena procesu legislacyjnego wdrażania i budowania koncepcji edukacji włączającej w szkockim systemie edukacyjnym. Ważnym elementem, który należy pod-kreślić, jest promowanie edukacji włączającej w szeroko pojętym środowisku edukacyjnym. Mate-riał i metody. Główną metodę badawczą stanowiła analiza dokumentów. Uwzględnia ona inter-pretację wewnętrznych oraz zewnętrznych dokumentów pod ich kątem jakościowym. Na podstawie przeglądu aktów prawnych dokonano analizy przebiegu wdrażania procesu edukacji włączającej w szkockim systemie oświaty na przełomie ostatnich dziesięcioleci. Wyniki. Włączenie każdego dziecka do systemu oświatowego działającego według zasad nowo pojmowanej edukacji stało się priorytetem rządu szkockiego, czego dowodem jest wiele aktów prawnych i policies. Powodem tego była ewolucja nowego pojęcia edukacji włączającej, które rozprzestrzeniło się w Europie w latach 80. XX w., w czego następstwie wiele krajów i organizacji międzynarodowych zaczęło publikować swoje akty prawne, aby nadążyć za filozoficznymi zmianami w edukacji. Ich ważnym elementem są prawa dziecka, które promują integrację, a nie segregację. Od tego momentu uważano, że wszystkie dzieci powinny uczyć się w szkołach ogólnodostępnych i być traktowane indywidualnie. Wnioski. Dzięki takiemu podejściu szkocki rząd stworzył prawo zapewniające wszystkim uczniom równy dostęp do edukacji, adekwatny do ich potrzeb i możliwości. Było to potrzebne ze względu na rosnącą liczbę osób potrzebujących dodatkowego wsparcia w nauczaniu.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:138077

Język:

pol

Powiązania:

Rozprawy Naukowe AWF ; Rozprawy Naukowe AWF, 2018, nr 63

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Właściciel praw:

Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji